Fietsen vanaf de camping in de Elzas naar Colmar.

31 Augustus 2015   Huurtent

Jullie hebben misschien al begrepen dat wij uiteindelijk in Frankrijk een camping hebben gevonden en dat deze ongeveer op de grens Frankrijk/Duitsland (Elzas/Vogezen) ligt. ’s Morgens is ons grootste dilemma: wordt het een fietstocht in Frankrijk of toch maar Duitsland. Vanochtend een fietstocht ingetikt op onze Teasi fietscomputer naar Colmar (Fr)

Plaatsen onderweg: Van Neuf Brissac via Wolfgantzen, Appenwihr en Sundhofen naar Colmar.

fietstocht naar Colmar

Wat wij allemaal gemist hebben de afgelopen jaren?

Onderweg naar het zuiden kwamen wij diverse keren langs Colmar en overnachtten dan in Freiburg. Freiburg was onze favoriete tussenstop, vanaf ons hotel reden wij dan op de fiets naar het historisch centrum, een heerlijk begin van de vakantie richting zuiden. Een leuk gezellig stadje waar je kunt kiezen uit wel 40 verschillende gerechten klaar gemaakt met Pfifferlingen. En, niet onbelangrijk uit wel 10 soorten Weizenbier, van licht tot donkerbruin…. Hmmm. Gelukkig waren we ook dan op de fiets.

Nu zijn we op ons gemak eens richting Colmar gefietst, alle tijd. Tjonge wat hebben we afgelopen jaren allemaal gemist. Mooie kerken, musea, Anton Pieck-achtige straatjes en een heus Petit Venice (klein Venetië).
Colmar is super toeristisch, ook nog eind augustus. Maar ondanks de drukte een heel aantrekkelijk plaatsje. Veel nationaliteiten van over de hele Wereld die hier van genoten vandaag. Behalve de heerlijke Elzasser (Vin d’Alsace: Riesling, Pinot Gris, Gewurztraminer) wijn kent deze regio ook nog andere specialiteiten. Zo zagen wij een winkel met peperkoeken van wel 100 kg. per stuk. Wij niet te flauw en wel 3 ons vijgenkoek mee voor bij de koffie morgen.

Petite Venice in Colmar

De fietstocht vanaf Neuf Brissac is mooi en landelijk, deels langs een niet al te drukke D-weg en deels door maïsvelden en schaduwrijke bossen. Die schaduw kwam ons wel goed uit want de temperatuur liep aardig op (gem. 32 graden). Zeker na de drukte in Colmar was de terugweg een heerlijke fietstocht.

Sorry lieve collega's op kantoor!!

tuin in Colmar

Anderen lazen ook onze blogs over  vakantiefietsenfrankrijkcampingbelevingverslagkamperenreizen